Lost in thoughts

好きなうたとその和訳置き場

Little Dragon - Another Lover 和訳



I can't understand what I'm doin'
Don't understand where we goin'
Please understand where I'm comin' from
Understand that it's all in me
But not plain to see

わからない わたしが何をしてるのか

わからない わたしたちが何処へ向かっているのか

わかってほしい わたしが何なのか

それはわたしの中にあるということ

だけど 目に見えはしない

 

Please understand that we're strummin'
Why understand where we goin'?
I understand life be flowin'
Dreamin' as you be talkin' to me
About where we'll be

わかってほしい ふたりは共鳴している

なのに どこへ向かうかなんて考えなくちゃいけないの

わかってる 人生はただ流れていくもの

あなたに話しかけられて

たどり着く先を夢に見る

 

I'm wearin' your gold
You whisperin' that it's over to yourself
It's creepin' up my shoulder
Ooh, ooh
Oh

あなたのアクセサリーを身に着ける

もうおしまいと自身に言い聞かせる

あなたのそのささやきが わたしの肩に這い寄ってくる

 

I understand where you comin' from
Understand my devotion
Don't understand what we doin'
I understand that it's plain to see
But not clear to me

理解した あなたが何で出来ているのか

わかっている わたしの想いがなんなのか

ふたりがなにをしているか わかるつもりはない

誰の目にもあきらか

でもわたしにはハッキリしない

 

Where the river flow, that's where I wanna go
With you, with you, with you
I just know that we are always love
Oh, ooh

川の流れに身を任せて 先に行きたい

あなたと、あなたと

ただいつもそこに愛があることしかわからない

 

Love the darkness and love our sorrows, oh
When it's time for summer
I just know we will always bloom
暗闇も、悲しみもいとおしい

夏が来たら

花が咲くことは知っている

 

Or will you have to find another kind of pure lover?
Won't you learn from it all?
And if I fall into the arms of another, I hope I will discover the truth
Ooh, I long for you

それか きみは別の純粋な愛を見つけなければいけないのかもしれない

学ぶことはあるのだろうか

そして わたしがもうひとりの腕に抱かれるとき

そこに真実をみつけられますように

想っています

 

Can't understand what I'm doin'
Don't understand where we're goin'
Please understand where I'm comin' from
Understand that it's all in me
Not plain to see

わからない わたしがしていることが

ふたりが何処に行くかなんて 知ったこっちゃない

知ってほしい わたしが何なのか

わかってほしい それはわたしの中にある

目には見えないけれど

 

Understand our devotion
Don't understand where we're goin'
I understand life be flowin'
Understand that it's plain to see
Not clear to me

わたしたちの思いはわかっている

何処に行くかなんて しらない

わかってる 人生はただ流れに身を任せるもの

わかっている 誰の目にも明らかだと

ただ私にだけは