Lost in thoughts

好きなうたとその和訳置き場

Two Another - Coming Alive 和訳

(Come alive)
I can feel your love some mornings
Feel the empty sheets
Yeah
And it comes on without warnin'
Like the air I breathe

(よみがえる)
朝にきみの愛を感じることがある

すきまのあいたシーツ

そう

それはとつぜん 忠告もなしにくる

息を吸い込むみたいに

 

And I must've done somethin' right
Had love my whole damn life
Am I in need of somethin' from you?
I'm on a road to your perfection
I don't need correction
Am I in need of somethin' from you?
正しいことはしたつもりなんだ

愛のある人生を過ごしてきた

ぼくは きみに何か必要としてるのだろうか?

きみの求める完璧に向かってるんだ

間違いなんて直されなくたっていい

ぼくは きみに何か必要としてるのだろうか?

 

So please don't try and shape me
I been so patient lately
I'm just everything you wanted me to be
Every now and then I smell fire burnin'
It's like the Earth ain't turnin'
I'm just everything you wanted me to be

だから どうか決めつけないでおくれ

この頃我慢強くいれたんだ

きみの求める全てでいるんだ

いつだって 焦げ付く匂いがしていた

まるで地球が回らないみたいに

ぼくはきみの求める全てなんだ

 

Now I'm just comin' alive
Baby I'm comin' alive, yeah
And now I'm just comin' alive
Baby I'm comin' alive

いまぼくは よみがえる

ねえ、生き返る想いなんだ

そしていま よみがえる

ねえ、ぼくはよみがえる

 

I can feel the eyes around me
Kill the buzz I need
Hey, but I feel the will surround me
No I won't concede

周りの視線が

酔いから醒ましてくる

ねえ、でもまだ何か 

意志に取り囲まれるのを感じてる

いやだ、ぼくは認めない

 

And I must've done somethin' wrong
Kept you 'round for way too long
Am I in need of somethin' from you?

どこかで間違えたはずなんだ

長く、きみを隣に置きすぎた

ぼくは きみに何か必要としてるのか?

 

So please don't try and shape me
I been so patient lately
I'm just everything you wanted me to be
Every now and then I smell fire burnin'
It's like the Earth ain't turnin'
I'm just everything you wanted me to be

だから どうか決めつけないでおくれ

この頃忍耐強くいれたんだ

きみの求める全てでいるんだ

いつだって 焦げ付く匂いがしていた

まるで地球が回らないみたいに

ぼくはきみの求める全てなんだ

 

Now I'm just comin' alive

いまぼくは よみがえる

 

'Cause baby I'm comin' alive, yeah
Oh, baby I'm comin' alive, uh, yeah
I don't care what came before me
I see the point in being naughty
'Cause baby I'm comin' alive, yeah
ぼくはよみがえるから

ああ、生き返る想いなんだ

僕より大事なものがあってもかまわない

わがままになりたい気持ちだって理解する

だって ぼくは蘇るんだから