Lost in thoughts

好きなうたとその和訳置き場

Unknown Brain - Why Do I? 和訳



Messing with my head again
You had your heart set on me
But these feelings they come and go
And they come so easily

またアタマをぐちゃぐちゃにするんだね

わたしのこと 心に決めたんでしょ

なのにこの気持ちは どうも移ろいゆく

そして いとも簡単に 感じるの

 

Tell me what it is
About you that I can't forget
But you're breaking down my walls again
Just to set me free

教えて

どうしてきみのこと忘れられないでいるの

でも きみはまた わたしの壁を壊していくのね

もう 自由にさせてよ

 

Why do I, baby, why do I
Love the way you alway- always leave me
Why do I, baby, why do I
Love the touch but never love the feeling

どうして、ねえ、どうしてかな

わたしを突き放すきみが好きなの

なんで、なんでかな

きみに触れるのが 好きなのに

この気持ちは好きになれそうにない

 

Staying up when I go out
You gotta know I'm all yours
But when I say what's that about
You start slurring your words

遊びにいくなら 眠りやしない

わかってよ わたしは きみのものだ

でも そう言うと

きみは言葉を濁すんだろ

 

Tell me why you have to seem so
Distant when I'm holding you
Your fingertips are drifting away
And I fucking love how it hurts

教えて きみを抱きしめると

こんなにも遠く感じるのはどうして

きみの指先は なにとなしに 離れていく

ああ このしんどさが ばかみたいに気持ちいいんだ

 

Why do I, baby, why do I
Love the way you alway- always leave me
Why do I, baby, why do I
Love the touch but never love the feeling

どうして、ねえ、どうしてかな

わたしを突き放すきみが好きなの

なんで、なんでかな

きみに触れるのが 好きなのに

この気持ちは好きになれそうにない