Lost in thoughts

好きなうたとその和訳置き場

Magdalena Bay - Mine 和訳



One night is taking up my whole life lately
Oh, the words you spoke,

I'm looking for some antidote
That's right, found each other

but the timing wasn't right
So you said, baby,

how'd you let me go for something that I can't control?

たった一夜で わたしの新しい人生が始まってしまった

ああ、きみの喋るその言葉 解毒剤が必要だ

そう やっとお互いを見つけたのに

タイミングが違ったのね

きみは愛おしそうに呼びかける

ねえどうして どうにもできない理由で

わたしを手放せるって言うの

 

I've been waiting, frozen in time waiting
While the cosmos erode
Did you know that I've been waiting?
All this time spent frozen in the sidelines waiting
While the cosmos erode

ずっと待ってる 凍りついても

宇宙が朽ちても

わたしが待ってるって 知ってた?

宇宙さえ朽ちるような時間の中

ずっと 凍りついて 傍観していたの

 

Did you know that I've been waiting?
'Cause you're mine, mine, mine (Mine)
Mine, mine
Did you know that I've been waiting?
'Cause you're mine

わたしが待ってるって 知ってた?

だってきみは あたしの あたしのだから

ずっと待ってるって 知ってた?

きみは あたしのだから

 

Don't cry, I tell myself that your lovin' ain't right
Maybe you hate me
How'd you make me so?
You've got me on some mind control

泣いちゃダメ 自分に言い聞かせる

きみの愛なんか 正しくないって

もしかしたら わたしのこと嫌いかもしれない

どうしてこんな気持ちにさせるの

まるでマインドコントロールにかけられてるみたい

 

I've been waiting, frozen in time waiting
While the cosmos erode
Did you know that I've been waiting?
All this time spent frozen in the sidelines waiting
While the cosmos erode
Did you know that I've been waiting?
'Cause you're mine, mine, mine (Mine)
Mine, mine

ずっと待ってる 凍りついても

宇宙が朽ちても

わたしが待ってるって 知ってた?

宇宙さえ朽ちるような時間の中

ずっと 凍りついて 傍観していたの

わたしが待ってるって 知ってた?

だってきみは あたしの あたしのだから