Lost in thoughts

好きなうたとその和訳置き場

The Cardigans - I Need Some Fine Wine And You, You Need To Be Nicer

 

 

Sit
Good dog
Stay
Bad dog
Whoo
Down
Roll over

おすわり

いいこ

まて

わるいこ

ふせ

ころがって

 

Well, here's a good man and a pretty young girl
Trying to play together somehow
I'm wasting my life, you're changing the world
I get drunk and watch your head grow

ええと、素敵な男と愛らしい女の子がいまして

なんか いっしょに遊んでみようとしたのです

私は人生を無駄にし 一方、あなたは世界を変えてゆきます

こっちは酔っぱらいながら成長を見守ってるわね

 

It's the good times that we shared
And the bad times that we'll have
It's the good times
And the bad times that we had

一緒に過ごしたすてきなひととき

そして 私たちを待つ 辛いとき

良い時間と

そうでなかった時間

 

Well it's been a long slow collision
I'm a pitbull, you're a dog
Baby you're foul in clear conditions
But you're handsome in the fog
So I need some fine wine
And you, you need to be nicer
For the good times and the bad times
That we'll have

ああ 長くてゆっくりな衝突だったな

こっちが闘犬なら あなたはワンちゃん

ベイビー きみってよく見るとなんかムカつく

なのに遠目で見るとかっこよく見えるのは一体何?

ちょっと高いワインでも飲まないとダメみたい

それと、あなた、あなたはもうちょっと いい感じになってよね

私たちの 素敵だったりそうでもなかったりな

これからの二人の時間にむけて

 

Sometimes we talk over dinner like old friends
Till I go and kill the bottle
I go off over any old thing
Break your heart and raise a glass or ten

気の知れた幼なじみみたいに喋って

ディナーで1本開けることもあるね

どんな昔の話にも触れて あなたを傷つけては

一杯でも十杯でも飲み干すから

 

To the good times that we shared
And the bad times that we'll have
To the good times
And the bad times that we've had

良かったあの頃に乾杯

これからの良くない未来にも乾杯

すてきなじかん

決してそうでなかったひとときにも

 

Well it's been a long slow collision
I'm a pitbull, you're a dog
Baby you're foul in clear conditions
But you're handsome in the fog
So I need some fine wine
And you, you need to be nicer
For the good times and the bad times
We know will come, yeah

ああ 長くてゆっくりな衝突だった

私が闘犬なら あなたはワンちゃん

明るいとこではなんか小汚いのに

霧の中ではかっこよく見えるのなんなの

ちょっと良いワインでも飲まないとやってらんないね

それと、あなた、あなたもうちょっと やさしくしてよね

私たちの 最高で最悪なふたりの時間のために

だって そのときはふたり一緒ってわかってるから

 

I need some fine wine
And you, you need to be nicer
We need to be nicer
You and me
For the good times
And the bad times that we had

良いワイン飲まなきゃ

で、あなたはもうちょっと 気遣ってよね

わたしたち お互い 優しくならなきゃだね

あなた と わたし

すてきだったじかんと

そうでなかったあのときのためにも

 

Sit
Good times
Bad times
Sweet wine
Bad wine
Good cop
Bad cop
Lapdog
Bad dog
Sit

おすわり

すてきなじかん

そうでないじかん

あまいワイン

よくないワイン

いいおまわりさん

わるいおまわりさん

あいがんけん

わるいワンちゃん

おすわり

 

----------------------------